annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Welke lens neem ik het beste voor mijn Sony A7?

profile.country.BE.title
DylanCalluy
Lid

Welke lens neem ik het beste voor mijn Sony A7?

Zit momenteel met grote twijfel, ik twijfel tussen de Tamron 24-75mm f2.8 of de Sony 24-105mm f4 G lens?

 

Wat is jullie mening?

28 ANTWOORDEN 28
profile.country.BE.title
DylanCalluy
Lid

Idd! Haha

 

iedereen wel hartelijk bedankt voor de hulp :wink:

profile.country.NL.title
Colt83
Lid

Beste Sigi,

 

Ik fotografeer in RAW en JPG. De JPG bewerk ik. Sinds kort heb ik de nieuwste versie van Lightroom. Kan ik ook weer naar de RAW kijken. 

De met de 28 mm gemaakte foto's vind ik minder van kwaliteit dan met de 35 mm. Ik zal ook eens in RAW naar het verschil kijken. Met name naar de hoeken en het contrast.

 

Groet, 

 

Antoon 

 

 

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Colt83 

 

Antoon, het beste resultaat krijg je wanneer je de raw "ontwikkelt" in LR.

Zelf fotografeer ik alleen in jpg tijdens vakantie, citytrips, familie feestjes e.d.

 

Mooi dat je in je nieuwe versie LR de ARW files weer kan bewerken! Overigens bestaat er ook een work-around indien de Software je files (nog) niet herkend...de ARW omzetten naar DNG via bijv. Adobe Raw. 

 

grt, Sigi

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@DylanCalluy 

 

En wat is de keus geworden? Altijd leuk om er iets over terug te horen 😉

 

@Colt83 

vond hier nog wel een leuke vergelijkingstest m.b.t. de T 28-75..

tamron-28-75-f28-vs-sony-zeiss-24-70-f4 

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.BE.title
DylanCalluy
Lid

Hoogstwaarschijnlijk wordt het de 24-105mm G lens :slight_smile: 

profile.country.BE.title
pawille41
Ontdekker

Na omzwervingen in Nikon & Fuji (crop) uiteindelijk één jaar geleden voor A7mk2 gegaan, via kitlens, SEL24240 etc. finaal beland bij 2470 F4 Zeiss, 1635F4Zeiss, 85F1.8 en 70300G. Al het voorgaande via trade-in en tweedehandsmarkt kunnen verkopen. Ik denk dat hiermee mijn set voldoende compleet is. 😅

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

Nog even voor andere "twijfelaars" met betrekking tot een "travel zoom lens" hier even een plaatje van de verschillende beeldhoeken van 24 tot 105 mm;

 

Sony-24-105mm-vs-Tamron-28-75mm-Focal-Range-1600x1066.jpg

Altijd handig om je keus mede hierop te baseren. (en je kan ook zoomen met je voeten😉)

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Colt83
Lid

Beste Sigi,

 

Bedankt voor de test met de zeiss en de tamron. Op de meest door mij gebruikte diafragma's (F4 en F5.6) is de tamron de betere lens. F2.8 blijf ik echter alleen bij nood gebruiken. 

profile.country.BE.title
joepeete8
Lid

De Sony G 24-105 f4 is naar mijn mening de beste all round lens. Ik heb de tamron 28-75 geprobeerd en het is een schitterende lens maar naar mijn mening is de 24-105 een betere keuze. Waarom.

Groter bereik. 24 mm is toch een verschil met 28 mm net als 70 mm of 105 mm. Dat je daardoor een zwaardere en groter lens hebt vind ik geen probleem. Ze is perfect handelbaar. Als je trouwens fotografeert op f4 en 105mm is de bokeh vergelijkbaar met f2.8 op 70mm.

f4.... Is het verschil tussen 1600 iso en 3200 iso. No big deal. De Sony's kunnen wel wat ruis aan zonder dat het storend is. 

Kijk even op mijn website naar voorbeeldfoto's van de lenzen die ik gebruik. Ze staan vermeld onder elke foto.

www.joeripeeters.com/portfolio 

www.joeripeeters.com