annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Kennisgeving voor gratis reparatie: FE 16-35 mm F2.8 GM 'SEL1635GM' verwisselbare lens — 14 november

profile.country.NL.title
Mujanast
Lid

Kennisgeving voor gratis reparatie: FE 16-35 mm F2.8 GM 'SEL1635GM' verwisselbare lens — 14 november

Het serienummer van mijn 16-35mm GM lens komt voor in de lijst met exemplaren die sinds 14 november ingestuurd kunnen worden, vanwege een "fout". Terugroepactie dus. (info op Sony website)

 

De volgende "fenomenen" worden benoemd op de website van Sony: 

  • De camera werkt mogelijk niet goed als de FE 16-35 mm F2.8 GM-lens is bevestigd.
  • De weergave op het achterscherm van de camera werkt mogelijk niet correct wanneer de FE 16-35 mm F2.8 GM-lens is bevestigd.

Echter, mijn FE 16-35GM werkt perfect. Niets aan de hand dus. Integendeel zelfs. Dat lijkt mij reden genoeg, om mijn lens juist NIET in te sturen.

 

Op de (Nederlandse) website van Sony wordt bovendien gezegd:

" Wij repareren de getroffen lens, gratis, tot en met 31 maart 2023" 

 

Lijkt mij een extra reden, om mijn lens NIET in te sturen, hoewel het serienummer voorkomt in de lijst met                  "getroffen exemplaren" . Zoals gezegd, werkt mijn exemplaar in praktijk gewoon helemaal perfect. Het lijkt erop, dat mócht zich onverhoopt toch een probleem gaan voordoen...ik nog tot eind maart 2023 de tijd heb, om e.e.a. na te laten zien. Ruim voldoende tijd dus, wat mij betreft.

 

If it ain' t broken.....

 

Ideeën t.a.v. terugroepacties als deze, terwijl betreffende product naar behoren functioneert?

 

Bedankt !

 

 

 

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Hi Mujanast,

 

Goed om te horen dat jouw exemplaar helemaal naar toebehoren werkt! In principe is het dan inderdaad niet nodig. Echter kan je er natuurlijk altijd voor de zekerheid naar laten kijken, zo voorkom je dat je later toch problemen krijgt 😄.

 

Met vriendelijke groet,

Bibi

profile.country.NL.title
Mujanast
Lid

Hallo Bibi,

Bedankt voor de reactie!

zou ik kunnen laten doen maar kan ik ook doen als er problemen ontstaan...heb immers tot maart 2023 de tijd. Daarnaast loop ik het risico, dat na het nu insturen de lens minder goed werkt.

Lens zit nu trouwens op firmware 02 en NIET op 03. Deze firmware was toen bedoeld voor een vergelijkbaar probleem bij sommige lenzen van dit type, op A7III en A7RIII. Ik ben ook niet van plan deze firmware nu te installeren. Geen reden dus! Kan firmware 03 (lens firmware), iets met dit probleem te maken hebben?
Als er niets gebroken is....dan valt er (nog) niets te repareren. 

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Hoe bedoel je met minder gaat werken. Er kan altijd iets gebeuren, maar bij reparaties vindt er kwaliteit controle plaats. De kans zou minimaal moeten zijn. Afgelopen jaren zijn mijn ervaringen met Sony reparatie/service meer dan prima. 

 

Waar het mee te maken heeft of dit hardware of software is durf ik niet te zeggen. Zelf nog niet in verdiept. 

 

Nog niet gecontroleerd of mijn 16-35 in de reeks valt. 😇 

 

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web