Join now - be part of our community!

Er dette korrekt policy

oaanesta
New

Er dette korrekt policy

Jeg har , eller, jeg hadde en SEL2470GM som løsnet (brakk) i bajonet festet. Som dere ser av bildene vedlagt er det feste til bajonetten som er knekt "innvendig".

Jeg vedlegger også et bilde av composit deler vi selv produserer, hvor det er micro-luft-bobler som medfører at compositen er meget svak.
På close-up bildet av den knekte del på SEL2470GM kan det tydelig sees at det er mye "luft" i compositten, i forhold til de composit deler vi selv har svakheter på. Nok om det.

Jeg har kjøpt objektivet i Tyskland, fordi jeg bor 4 km fra Tyskegrensen i Danmark, nærmere bestemt ble det kjøpt 10. mai 2016 på Saturn Flensburg.

Jeg leverte objektivet inn hos Saturn og fikk igår tilbakemelding om at "dette ikke dekkes av garanti fordi det er knekt" (?)
Jeg ble meget forundret over dette ettersom det er det som er "claimen" - et objektiv i denne klasse skal ikke knekke fordi en holder i kamerahuset. (se illustrasjonsfoto som viser hvordan jeg holdt kamera da objektivet sakte "bøyde seg (knakk)"
Fra butikken (Saturn) er det bekreftet at det ikke finnes noen merker eller skader som kan tyde på at objektivet er mistet eller utsatt for andre skader som kan være medvirkende til "skaden".

Det er derfor med stor undring jeg mottar meddelelse om at det ikke er en garantisak.

Jeg er dog, merkelig nok bedt om å kontakte Sony lokal for at DE skal vurdere saken som en garantisak eller ikke.

Det virker svært lite proffesjonellt å bli en kasteball og at en garanti avvises med at objektivet er knekt, for det er jo det det er.

Jeg vet ikke om dette er policyen Sony fører, men har mine misstanker om at her mangler en god porsjon (branding) og vilje til å innrømme at selv de beste har en og annen feil i sin produksjon.

Er det noen som kan hjelpe, eventuelt gi meg en kontaktperson, så jeg kan få avklart om dette virkelig er det Sony står for?

Luft i CompositSlik holdt jeg kameraHele objektivetFotpedaler

0 REPLIES 0